Leveransvillkor
Leverans-information
Leveranstid
Normal leveranstid är 3-14 arbetsdagar om produkten/produkterna finns i lager. Finns inte produkten/produkterna på lager så kan väntetiden bli längre. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning.
Leveranstid på möbler/beställningsvaror kan variera från 5-30 arbetsdagar.
Kontakta oss om du vill veta mer om just din leverans eller har frågor innan beställning.
Om du beställer flera varor med olika leveranstider så skickas alla varor i en och samma sändning när samtliga varor ankommit till vårt lager. Om leveranstiden mot förmodan blir fördröjd, så meddelar vi dig om detta snarast möjligt från det att förseningen kommit oss tillkänna. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar.
Frakt
Våra fraktkostnader:
Standard frakt: 49 kr
Frakt Beställningsvaror/möbler: 399 kr
Hämta i vår butik på ASECS Entré D 0:-
Mottagande av order
Vid mottagande av en vara så är det viktigt att kontrollera så att emballaget är intakt och att antalet kollin stämmer överens med fraktdokumenten. Syna av emballaget tillsammans med postombudet/speditör och notera eventuella skador.
Om du ser att ditt paket inte är intakt, väldigt skadat eller är öppnat, låt då ditt paket vara kvar på servicepoint så de kan göra en anmälan så det skickas tillbaka till oss. Hämtar du ut det måste en anmälan göras omgående inom 48 timmar. Om en vara skulle visa sig skadad i efterhand, så underlättar en notering reklamationshanteringen. Observera att du även kan riskera att bli utan ersättning om ingen notering har gjorts. Fraktskador skall anmälas till oss omgående för vidare dialog med speditör. Om din order inkluderar hemleverans till dörr, så är det viktigt att du är hemma vid mottagandet för att kunna utföra inspektionen ovan. Egna överenskommelser med speditör (exempelvis att lämna varan utan inspektion/signering), görs på egen risk.
Vid fel vid leverans så som fel antal kolli/trasiga paket, meddela oss omgående på kundservice@nelbaehome.se. När detta inträffar kan det ta upp till ca 30 dagar innan vi kan gå vidare i ärendet då detta då blir ett ärende hos Dhl som har en tid på 30 dagar för att felsöka ett kolli/skadad vara.
Så fungerar leveransen
Poståkeri: Används vid leverans av större och tyngre gods. Leverans sker till portdörr om du bor i lägenhet och till tomtgräns om du bor i villa (vid normal framkomlighet). Leverans sker helgfri vardag mellan kl 8-17, där lokala avvikelser kan förekomma. Inbärning ingår ej. Dhl kontaktar alltid dig för att boka in en tid för utkörning. Observera att man som mottagare inte kan bestämma leveransintervall, då det styrs av DHL´s fasta rutter på din specifika ort.
Postombud: Paket som understiger 20 kg levereras till närmsta utlämningsställe som standard. För att underlätta aviseringen, ber vi dig vänligen att ange ditt mobilnummer för SMS-avisering. Observera att du måste hämta ditt paket inom 14 dagar från det att det anlänt. Hämtas inte paketet ut inom tidsspannet går leveransen i retur till oss, vilket innebär en avgift om 300 kr.
Spåra paket: För samtliga försändelser (undantaget brevförsändelser) blir du aviserad om leveransen, vilket möjliggör spårning av försändelsen. Om du inte mottagit någon avisering inom en vecka efter att du fått din leveransbekräftelse via e-post, ber vi dig vänligen att kontakta oss för att undvika att undvika eventuell retur till avsändaren.
Ej uthämtad order
I de fall ett brev, paket eller lastpall returneras till oss av fraktbolaget på grund av att beställaren/mottagaren 1) inte löst ut paket från utlämningsställe; 2) inte varit anträffbar på uppgivet telefonnummer för avisering; 3) vägrat ta emot leveransen; eller 4) uppgivit felaktiga namn-, adress eller kontaktuppgifter, kommer vi att debitera beställaren en avgift.
För brev och paket uppgår avgiften till 300 kr inklusive moms och för lastpall/större paket uppgår avgiften till 750 kr inklusive moms. Avgiften tas ut för att täcka extrakostnader, såsom returfrakt och returadministration. Beloppet debiteras antingen via faktura eller genom att avgiftsbeloppet dras av från den ordersumma som återbetalas efter att returen ankommit till vårt lager.
Paket som ska hämtas i butiken ska hämtas inom 1 vecka/7 dagar!
Om din beställning inte hämtas ut inom denna tid tillkommer en avgift på 300:-.
Retur
Köp i Butik
Öppet köp och bytesrätt i 7 dagar (från den dag du handlade) på oanvänd/obruten vara/förpackning mot uppvisande av kvitto. Inget öppet köp eller returrätt på rea/kampanjer.
Köp i butiken kan endast lämnas tillbaka i butiken, ej skickas!
Köp via Webshop
Vi har 14 dagars bytesrätt och öppet köp, från att du hämtat ut ditt paket från oss.
Returer ska alltid först informeras till kundservice@nelbaehome.se där vi avgör nästa steg.
En skadad produkt ska dokumenteras med bild som skickas till oss i meddelandet om ev retur.
Ångrar man en produkt så står kund själv för returkostnaden, produkten/paketet ska emballeras som det mottogs och kund ansvarar för att det kommer tillbaka i helt och fint skick.
Man väljer själv fraktbolag att returnera med.
Vi rekommenderar Postnord som privatperson:
Retur Adress:
Nelbae Home AB
Kompanigatan 3-13, ASECS Entré D
55305 Jönköping
Tel: 0760-222314
Krav för att returnera